Виставка "ОПИСАНЕ СЛОВО"

Author: Kost Markovych

Venue: 26 Virmenska Str., Lviv

Date: 2012-06-05 - 2012-07-01

Більшість робіт Костя Марковича розсіяні по храмах України та Румунії, адже за останні п'ятнадцять років іконописець брав участь в розписі понад десятка храмів. Мабуть саме тому нам було так важливо представити творчість цього митця окремою персональною виставкою у позахрамовому середовищі й спробувати сконцентруватись на його особливій візуальній мові. Кость Маркович відомий не лише своєю творчістю, але й багаторічною викладацькою роботою на кафедрі сакрального мистецтва Львівської національної академії мистецтв – тож його особисті творчі зацікавлення знаходять також своє продовження у творах  студентів та випускників кафедри.

_C3D8430.jpg

Ікони Костя Марковича надзвичайно графічні за своїм характером: здається немов би виразний рисунок диктує не лише композицію, а й колористику робіт. Подібний підхід можна побачити також в творах інших майстрів іконопису Львівської національної академії мистецтв, зокрема варто згадати Христину Максимович та Любу Яцків. Межа між графікою та іконописом зведена до мінімуму і саме це дозволяє насолоджуватись лінією та її поступовим перетворенням у вишукану композицію.

_C3D8435.jpg

Стилістично твори Марковича близькі не лише іконописним пошукам першої пол. ХХ ст. (зокрема твори Петра Холодного старшого), але до великої міри відчувається також цікаве переосмислення пізньої графіки Георгія Нарбута: це знову ж таки стосується лінії, котра творить форму, або ж зникає чи перетворюється на орнамент. Автор черпає натхнення не лише з кращих зразків іконопису, але  передусім з мистецтва українського модернізму. Досконале володіння матеріалом дозволяє К. Марковичу не підпадати під одні чи інші впливи (це часто доводиться спостерігати в сучасному релігійному мистецтві), але творити грунтовну базу для нового сакрального малярства.

_C3D8440.jpg

Таке мистецтво хотілося б частіше бачити у наших храмах. Це твори, котрі не розчаровують, але по справжньому надихають, адже Маркович не пориває радикально з традицією, радше він пробує представити її в новому світлі. Саме такий підхід дозволяє назвати це мистецтво також церковним, іншими словами – прийнятним не лише для поціновувача високого мистецтва, але також вірянину в храмі, для котрого цей твір представлятиме не самодостатню естетичну вартість, але добре підґрунтя подальшого духовного пошуку.

_C3D8453.jpg

Маркіян Філевич