Юрій Смольський: «Передчуття»

Автор: Юрій Смольський

Місце проведення: м. Львів, вул. Вірменська, 26

Дата: 2011-06-21 - 2011-07-17

Серією творів, присвячених темі розп'яття, галерея „ICONART“ представляє творчість молодого львівського живописця Юрія Смольського. У своєму живописі художник сприймає розп'яття не стільки як філософську чи богословську тему, скільки як проблему суб'єктивного сприйняття глядача. Традиційний для європейського мистецтва сюжет отримує у творах Юрія Смольського нову несподівану інтерпретацію.

_MG_7163.jpg

_MG_7175.jpg

_MG_7201.jpg

          „Для мене метод зображення тісно пов'язаний зі зображуваним об'єктом – говорить Юрій Смольський, – і йдеться тут не лише про кольорову гаму чи обрану техніку  живопису, але передусім про середовище, котре панує у межах створеного полотна. Наприклад, ми звикли до лінійної перспективи, коли всі лінії збігаються в одній точці, а разом з тим, така перспектива диктує нам певні настрої, теми і форми. Та сама тема, представлена в  паралельній перспективі (де лінії не сходяться в одній точці), звучить вже зовсім по-іншому.“

            Послуговуючись засобами, традиційними для європейського живопису, Юрій Смольський у своєму мистецтві наштовхується на цікаві, а часом й несподівані знахідки – розп'яття  у його творах постає не лише як історична подія чи іконографічний сюжет, але як вселенська апокаліптична візія й одночасно як дуже приватна, особиста подія.

_MG_7132.jpg

            Аналізуючи живопис Юрія Смольського, можна дошукуватись доволі цікавих паралелей не лише у львівському живописі (Любомир Медвідь), але також у ширшому європейському контексті (Тадеуш Борута, Арно Рінк). Такі порівняння свідчать не лише про актуальність проблематики цього живопису, а також про щирість самого автора – розробляючи власний стиль, він орієнтується не стільки на оригінальність візуальних форм, скільки на особливість представлюваних тем.

_MG_7131.jpg

            Художнику вдається поєднати монументальний підхід з майже мініатюрною розробкою окремих елементів композицій кожного з експонованих полотен. Таке суперечливе поєднання камерного та монументального відповідає також простору галереї „ICONART“ – у невеликому приміщенні представлені доволі великі за розміром твори. Таке виставкове середовище дозволяє побачити монументальні полотна по іншому, звернути увагу на такі деталі, котрі за інших обставин залишилися б не зауваженими.

Маркіян Філевич

Відео з відкриття виставки можна оглянути за посиланням:

http://www.youtube.com/watch?v=6UMhNYPCs7I