Виставка Миколи Молчана "Тринадцять"

/ 13.09.2012—30.09.2012 /

А коли настав вечір, Він приходить із Дванадцятьма. Євангелія від св. Марка 14, 17


В момент тайної вечері апостоли не знали зрадника, а зрадник не усвідомлював свого вчинку. На полотні ці дві події – усвідомлення зради та запитання „хто зрадив?“ об’єдналися в часі.



Відомо, що Юда не витримавши страждань, спричинених сумлінням, закінчив життя самогубством. На картині він зображений лівіше центру. Рука його закриває обличчя. «…Згрішив я, зрадивши кров невинну». Петро заніс над ним руку.


Фома єдиний з апостолів, який не піддається сплеску емоцій. Він спрямовує свій погляд на глядача, роздумує...


Ісус зображений з правого боку. Очі Його підняті в небо. Душа переповнена подіями, що мають відбутися. А ця мить Йому давно відома.


Іван повернений до Ісуса, запитує…


Чому образи всіх апостолів замінені образом однієї особи?



Розшукуючи осіб, наближених за темпераментом та віком до апостолів, мене не покидала думка, про невідповідність сьогоднішніх облич до ликів тих апостолів, про котрих ми довідуємось з Євангелія. Апостолів я можу собі хіба що уявити. Уявити дуже суб\'єктивно – хтось інший уявлятиме їх цілком по-іншому. Саме тому я вирішив, що робота буде набагато щирішою, правдивішою якщо мені вдасться передати у ній переживання однієї конкретної особи. Тоді зображення цієї особи стане відображенням цілого всесвіту.


Чому Любомир Медвідь?


В розмові він підкорює слухача/глядача своїми щирими емоціями. Його правдиві почуття домінують над зовнішньою стриманістю. Мабуть я не знаю нікого виразнішого за нього. І саме тому залишаю за собою право вибору.



 


Фото Олександра Новіцького