ЖІНОЧІ ЛИКИ СВЯТОСТІ

/ 01.07.2014—27.07.2014 /

Тендітна сила – це те, що захопило нас у святих жінках.


Гляньте на їхні ікони, загляньте у їхні очі, послухайте про їхнє життя – і ви зрозумієте, якою могутньою силою є віра, надія та любов до Бога.


Богородиця і 12 жінок різного віку, походження, способу життя і служіння; від Матері Бога до наших сучасниць – це ті, хто може стати для нас апостолами найделікатнішої мужності і витривалості, безстрашності і мудрості у тому, щоб не боятися бути ІНШОЮ.



Святий — це ІНШИЙ. Іншими є також ікони, як твори мистецтва. Усі представлені твори Майстерні “Радруж” написані унікальною, родом з середньовіччя, технікою яєчної темпери. 



Запрошуємо Вас відчути глибину й прозорість тонів, створену шарами фарби різної інтенсивності, помилуватись кольорами, взятими з палітри землі, доторкнутися до фактури мінеральних пігментів... 



Стиль середньовічної ікони вражає свободою і автентичністю, динамікою і легкістю. Це риси справжнього духовного життя, притаманного святим і відкритого для нас, зокрема через заглиблення у світ ікони та життя святих. 



ІКОНОПИСНА МАЙСТЕРНЯ УКУ “РАДРУЖ”


У 2005 році в Українському католицькому університеті у Львові відбулася перша Літня іконописна школа. Вона відкрила можливість навчатися малювати ікону усім бажаючим, поєднала вивчення малярства з богословською та іконографічною теорією та пропонувала своїм студентам трактувати іконопис як духовну практику.


З 2007 року студенти Іконописної школи УКУ почали глибоко, на основі реставраційних матеріалів, вивчати західно-українську середньовічну ікону, яка стає зразком для наслідування. Також були створені різні формати навчальних програм, що дозволяли здобути професію іконописця-богослова.


Восени 2011 року група випускників сертифікатної та стаціонарної програм створили при Школі майстерню, яка вже третій рік виконує приватні та церковні замовлення.


У творчому доробку майстерні є трьохрядний традиційний іконостас та хоругви (темперою на полотні) для дерев’яної церкви Блаженних мучеників УГКЦ на вул. Стрийській у Львові; адаптована до української середньовічної техніки німецька іконографія Христа у образі аптекаря (на замовлення мережі аптек «D.S.»); іконостас для бенедиктинського монастиря у м. Планкштетен (Німеччина), окремі ікони з традиційною чи оригінальною іконографією, як наприклад ікона св. Лаврентія з вісьмома ділами милосердя.


“Жіночі лики святості” - перша виставка Майстерні “Радруж”. Ікона Богородиці Перивлепти виконана як наслідування оригіналу поч. 16 ст. з м. Камінь-Каширський (Волинь). Вона показує, у який спосіб вивчають іконопис студенти Школи. Усі інші твори є авторськими і ілюструють, як середньовічна техніка та стилістика отримують нове життя в іконах наших сучасників. Наприклад, такими “цитатами” з давнього іконопису є тло у всіх іконах. Воно є або білим, або зеленим. Обидва кольори означають те саме, що золото і вказують на Божественну реальність. Як і в середньовічних майстрів, кольори творяться білилами по охрі або сієні, а у випадку зеленого тла — глауканітом по охрі. Постаті святих для створення ікон були вибрані довільно, іконописці читали Житія і малювали ікони тих, хто був для них найближчим, або чиє життя їх вразило. У жодного автора це не була свята тезоіменита (однойменна з автором).